יש לא מעט מסעדות בחיפה והקריות. יש אפילו הרבה יותר חנויות אופנה. גם לא חסרים יועצים, מטפלים או עורכי דין בחיפה. אז איך בולטים מעל כל השאר ומושכים לקוחות חדשים מהאזור שלכם? באמצעות מקומוני אינטרנט שפונים בדיוק לאותו קהל יעד וממתג אתכם מעל כל האחרים.
מיתוג עסקי נעשה במשך שנים רבות באמצעות יחסי ציבור שנעשו באופן אישי על סמך הכרות עם כתבים או עובדים בערוצי התקשורת המקומיים או באמצעות משרדי יחסי ציבור שעסקו בכך. הופעה של בעל מקצוע כלשהו בעיתון מקומי ולאחר מכן ברדיו האזורי ואז על שלט חוצות ליד בית העסק, עזרו בחשיפה ומיתוג של אותו אדם.
כיום מרבית הפרסום המקומי עבר לרשת האינטרנט, עם אפשרויות סינון ופילוח של קהל היעד הרלוונטי עבור כל בעל עסק או נותן שירות. הפרסום עצמו טוב ויעיל אך נתפס בעניי גולשים רבים בדיוק כך, בתור פרסום. יחסי ציבור לעומת זאת נתפשו תמיד כבעלי ערך נוסף ולכן התקבלו טוב יותר אצל קהל היעד. כך גם באינטרנט.
איך מקומונים יוצרים מיתוג עסקי מקומי?
מקומונים באינטרנט דוגמת קול המפרץ (חדשות חיפה והקריות) או מוצקין247 (חדשות קריית מוצקין) הם דוגמא לכך שבאמצעות פרסום העסק או השירות שלך אפשר ליצור מיתוג עסקי בקרב קהל יעד רלוונטי.
לדוגמא עורך דין בחיפה שמעניק שירות בעיקר לתושבי חיפה והקריות ורוצה לחזק את המיתוג שלו בקרב קהל לקוחות פוטנציאלי. הופעה בתור "מומחה" בכתבה מקומית בתחום העיסוק שלו או באמצעות מאמר בעל ערך שהוא משתף במקומון האינטרנט ברלוונטי עבורו יכול ליצור עבורו מיתוג חזק בקרב קהל הגולשים שנחשפים לכך. כאשר הפעולות הללו חוזרות על עצמן מדי שבוע, איזה עורך דין ישכור גולש שנחשף לכך לאורך מספר שבועות? התשובה ברורה.
איך יוצרים מיתוג עסקי מוצלח במקומונים?
יש כאמור כמה דרכים ליצור מיתוג עסקי במקומונים באזור הפעילות העסקית שלך.
- כתבה מקצועית – פרסום של כתבה מקצועית בעלת ערך לקוראים ולא שיווקית תהיה דרך מצוינת למיתוג שכזה. הגולשים יתרשמו מהידע שלך בתחום שמעניין אותם ולא ירגישו שמדובר בפרסום או באינטרס חבוי.
- כתבת תדמית – פרסום של כתבת תדמית על בעל המקצוע והשירות שהוא מציע עוזרת לקהל היעד באזור המגורים להכיר אותו, להתחבר אליו ברמה אישית יותר וליצור את ההקשר בינו ובין השירות שהוא מספק.
- דעת מומחים – דרך מצוינת נוספת היא להיות שותף למאמר או כתבה רלוונטיים. במידה ובמקומון של חדשות חיפה עולה כתבה על מחירי הדיור הנוסקים בחיפה, יש מקום להבעת דעה של מתווך מקומי. אותו המתווך נותן ערך מקצועי לכתבה ומקבל חשיפה בקרב הגולשים שקוראים את הכתבה.
השורה התחתונה היא שככל שתופיעו יותר במקומונים באינטרנט באזור המגורים שלכם, כך תזכו לחשיפה גבוהה יותר בקרב קהל לקוחות פוטנציאלי מקומי שנחשף אליכם שוב ושוב.
המאמר באדיבות אלי גולדמן, בעלים של אגו מדיה המספקת שירות פרסום במקומונים, בפייסבוק ובאינסטגרם.