הטכנולוגיה דוהרת קדימה כל הזמן ומי שממהרים לאמץ את הכלים הטכנולוגיים החדשים הם תמיד בעלי עסקים שמחפשים כל דרך להגדיל את המכירות והרווחים שלהם. יחד עם זאת, למרות שפע ערוצי הפרסום במדיה הדיגיטלית, קמפיין SMS בשיטה הוותיקה והמוכרת עדיין נחשב לאפקטיבי ביותר ביחס לכל האפשרויות האחרות.
השנה החולפת מביאה נתוני חשיפה של קמפיינים שיווקיים שונים באופן שאולי יפתיע בעלי עסקים רבים. בעוד שכולם מאמצים את המדיה הדיגיטלית כערוץ פרסום מרכזי לעסק שלהם, בין אם באמצעות מנוע החיפוש גוגל או הרשתות החברתיות הגדולות בהובלה של פייסבוק ואינסטגרם, הרי שמתברר שדווקא קמפיין SMS הוא עדיין הכלי הכי יעיל, בשקלול של עלות ביחס לתועלת, שניתן להפיק היום באמצעים דיגיטליים.
האם שיווק באמצעות SMS בכלל מותר בישראל?
התשובה הקצרה היא כן. התשובה הארוכה יותר היא שצריכים לעשות זאת תחת מגבלות חוק הספאם ומי שמקפידים על כך יוצאים נשכרים מאוד מבחינת אפקטיביות הפרסום שלהם בשיטה הזאת.
חוק הספאם מטיל מגבלות שנועדו לשמור על האזרחים במדינה מפני הצפה של הודעות SMS ללא הגבלה, כפי שהיה עד לפני מספר שנים. הוא מוודא זאת על בסיס הדרישה מבעלי העסקים המפרסמים את ההודעות הללו שהנמענים של אותן הודעות SMS יהיו כאלו שנתנו את אישורם לכך, שתופיע המילה "פרסומת" בתחילת כל הודעה שכזאת ושלנמען תהיה אפשרות קלה וברורה להסיר עצמו מרשימת התפוצה של המפרסם באופן מידי.
איך יודעים שפרסום הודעות SMS כה מוצלחות?
הנתונים שנבדקו לאחרונה מעידים על כך שכמעט 90 אחוז (88 אחוז בדיוק) מהישראלים שמקבלים הודעת SMS מחברה שנתנו לה אישור לכך, גם קוראים את ההודעה שיקבלו ממנה ולרוב יעשו זאת בפרק זמן של כמה שניות מרגע קבלת ההודעה.
מעבר לכך קרוב ל 30 אחוז מהם ילחצו על קישור שיש בהודעה ומציע להם מעבר לאתר, חנות או דף נחיתה כלשהו כאשר זה מציע להם הטבה כלשהי או יתרון כלשהו ברכישה מוקדמת של מוצרים וכדומה. מתוך כל אלה בערך 10% גם יבצעו רכישה של מוצר או שירות שהוצע להם בפועל.
הנתונים מציגים בצורה ברורה הצלחה גבוהה בקמפיינים של שליחת SMS לנמענים רשומים.
איך מפרסמים הודעות SMS בצורה מוצלחת?
כפי שציינו קודם לכן, כל הודעה שיווקית באמצעות SMS חייבת לכלול את המילה פרסומת ולהיות לנמענים רשומים של העסק השולח. מעבר לכך מומלץ מאוד שההודעה תהיה בעלת ערך לנמען ולא סתם הודעה שיבוא לבקר בחנות האינטרנטית של העסק וכדומה. לרוב כדאי להציע הטבה רק לנמענים שהם חברי מועדון לקוחות של העסק ולזמן מוגבל או פרסום של מחלקה חדשה שנפתחה באתר העסק והם יהיו הראשונים שנחשפים אליה וכדומה.
את ההודעות שולחים במסגרת תוכנה לניהול מועדון לקוחות דיגיטלי או של רשימות תפוצה ולצורך המשלוח עצמו רוכשים חבילת SMS לעסקים שכוללות "בנק" הודעות זמין עבורם למשלוח על פי צורך.
המאמר נכתב בשיתוף עם SMS PLUS – מערכת דיוור SMS אשר מאפשרת לעסקים לנהל מועדון לקוחות דיגיטלי, נכון ומותאם אישית (Custom Made) בעלויות נמוכות החל מ – 2 אגורות להודעת SMS.