מפגשים עסקיים הם דרך מצוינת לחזק את המיתוג המקצועי שלכם, לחשוף את השירות שתאם מציעים וטפח קשרים עסקיים חדשים. את המפגשים הללו ניתן לקיים במסגרת של כמה ארגונים שמפעילים בארץ מפגשים של נטוורקינג עסקי וכדאי להכיר אותם.
בעלי עסקים ועצמאיים יודעים שחלק מהפעילות העסקית שלהם הוא השתתפות בסדנאות, כנסים או ימי עיון מקצועיים. במפגשים הללו הם פוגשים בד"כ קולגות או בעלי עסקים אחרים מהתחום שלהם. המעגל הזה די סגור ולמרות שנטוורקינג תמיד חשוב, הרי שאין בכך תרומה עסקית רבה לפיתוח העסק שלהם.
הדרך להפיק הרבה יותר ממפגשים עסקיים היא באמצעות קבוצות נטוורקינג שמקיימות מפגשים עסקיים בין בעלי עסקים ממקצועות שונים עם היצע שירותים מגוון ורחב (לרוב בעל מקצוע 1 מכל תחום). בדרך זאת מגיעים ללקוחות פוטנציאליים חדשים וגם יוצרים שותפויות עסקיות רעננות ומועילות.
מה הם מפגשי נטוורקינג לעסקים?
נטוורקינג לעסקים הוא מפגש בין בעלי עסקים שונים שמקבלים כל אחד זמן להציג את עצמו מול כל שאר הנוכחים וגם להסביר להם בקצרה מי הלקוחות שהוא מחפש ומתאימים לשירות שלו. בדרך זאת הוא יכול ליצור שיתופי פעולה שונים עם בלעי עסקים אחרים שנוכחים במפגש או לקבל מהם הפניות של לקוחות פוטנציאליים (חברים וקרובי משפחה).
בחלק מהמפגשים הללו מגוונים מדי פעם ומקיימים ספיד נטוורקינג שכולל מעבר בין משתתף אחד לאחר לפגישה אישית יותר בזמן קצוב כדי להרחיב על תחום העיסוק שלו, לעתים מקיימים מפגש של מעגלים, כלומר בעלי עסקים מאותו תחום עסקי, למשל מעגל בנייה בו יושבים יחדיו לרבע שעה קבלן שיפוצים, אדריכל, מעצבת פנים, יועץ משכנתאות ומתווך לדוגמא.
איפה יש מפגשים של נטוורקינג עסקי?
בארץ יש קרוב ל – 200 קבוצות נטוורקינג עסקיות שרובן מתחלקות בין 3 חברות שמארגנות זאת.
החברות הללו הן:
- ארגון BNI – עם כ 80 קבוצות בכל הארץ והיותה הראשונה בעולם ובארץ שניהלה מפגשים עסקיים זאת הרשת הגדולה מכולם. המפגשים אחת לשבוע, בד"כ בשעות הבוקר המוקדמות.
- עסקים עושים עסקים (BizMakeBiz)– הרשת השנייה בגודלה עם 50 קבוצות שמנהלות מפגשים בשעות היום או הערב אחת לשבועיים בד"כ.
- ארגון IBC – רשת קטנה יותר של כ 30 קבוצות באזור השרון, המרכז והשפלה בלבד. המפגשים אחת לשבוע בד"כ כאשר לעתים הם נערכים לסירוגין גם באמצעות הזום.
העלות של השתתפות במפגשים הללו היא על בסיס שנתי ונעה בטווח של 1500-3000 ₪ לשנה. כמו כן נהוג לשלם בנפרד עבור האירוח של כל מפגש ולעתים יש כנס שנתי או סדנאות מקצועיות שניתן להצטרף אליהם בתוספת תשלום כמובן.
ההמלצה שלנו היא להתארח לפחות ברשת אחת למפגש או שתיים כדי להחליט אם הפורמט שלה מתאים לכם ואם אתם מרגישים שבאותו המקום תצליחו לעשות נטוורקינג עסקי מוצלח. יש הבדלים קטנים בין הרשתות אך לעתים די בהבדל שכזה כדי להשפיע איזו קבוצה יותר מתאימה עבורכם.
המאמר נכתב בשיתוף נטוורקר – קהילת נטוורקינג לעסקים אשר מציגה קבוצות נטוורקינג בחיפה והסביבה, טיפים וכלים לבעלי עסקים שרוצים להצליח בעסק.