קידום אתרים בגוגל הוא אחד התחומים המרתקים והתחרותיים ביותר שיש בשני העשורים האחרונים. למרות שהופיעו לאורך השנים לא מעט אתרים, אפליקציות ומנועי חיפוש אחרים, עדיין מדהים כמה מנוע החיפוש גוגל משמעותי עבור בעלי אתרים מכל הסוגים. התחרות הרבה העלתה את עלויות הקידום באמצעות סוכנויות קידום אתרים, אך הטכנולוגיה מאפשרת היום לקדם אתר בגוגל אפילו לבד.
כולם רוצים להיות במיקומים הגבוהים ביותר בגוגל במילות מפתח שרלוונטיות לעסק שלהם או אפילו ספציפית בשם העסק. המיקומים הללו חשובים להזרמה של לקוחות חדשים לעסק או סיוע ללקוחות מהעבר להגיע אליו שוב.
עבור בעלי עסקים רבים הנוכחות שלהם בגוגל במיקומים הראשונים היא אפילו ברמה של הבדל בין חיים ומוות (ברמה העסקית כמובן) ולכן הם משקיעים במשך שנים המון כסף בחברות קידום אתרים כדי להילחם על המקום שלהם בראש הרשימה. לעתים ההשקעה שלהם לא מצדיקה את התמורה והם בבעיה.
האם ניתן לקדם אתרים לבד?
חלק מאותם בעלי עסקים מחפשים פתרונות משתלמים יותר ביחס של עלות מול תועלת בקידום האתר שלהם ואפילו מעדיפים לבצע את הקידום עצמאית. הבשורות הטובות הן הטכנולוגיה שהולכת ומשתפרת באופן שוטף ומאפשרת היום גם למי שיש להם פחות ידע או משאבים כספיים לנהל את קידום האתרים שלהם עצמאית, אם יש להם זמן לכך ויכולת ללמוד ולהבין את תחום כמובן.
יש כמה כלים חשובים שכדאי להכיר עבור מי שרוצים לקדם אתר בגוגל לבד:
- כלי מחקר מילות מפתח – ראשית כל מומלץ להכין רשימה של מילות מפתח רלוונטיות לאתר או לעסק שלכם. חשוב מאוד להבין מה הגולשים שהם לקוחות פוטנציאליים עשויים לחפש כדי להגיע לאתר שלכם ולקבל בו שירות או מוצר שהם חיפשו. על מנת להקל עליכם יש כלים למחקר מילות מפתח שמאפשרים ליצור רשימות של מילות מפתח מתאימות וגם לדעת כמה חיפושים או רמת תחרות יש לכל מילת מפתח שכזאת. הדבר יעזור לכם להחליט איזה מילים לקדם יותר ואיזה פחות.
- כלי בדיקת מיקומים בגוגל – כעת כדאי לכם לבדוק מה המיקום של האתר שלכם ביחס לרשימת המילים שבחרתם לקדם. יש תוכנות שמבצעות בדיקת מיקומים בזמן אמת במנוע החיפוש גוגל ומאפשרות גם לעקוב אחרי המיקומים שמשתנים מדי יום ובהשוואה לתקופות זמן שונות לאחור. זהו אמצעי מעולה לדעת אם קידות האתרים שלכם יעיל או לא.
- כלי ניתוח מתחרים – כאשר יש לכם רשימת מילות מפתח ומיקומים של האתר שלכם בהם, מומלץ גם לעקוב אחרי מתחרים רלוונטיים והמיקומים שלהם באותן מילות מפתח. הדבר מאפשר לכם לדעת אם אתם מתקדמים ועוקפים אותם וגם תוכלו לבדוק בדרכים שונות מה הם עושים כדי לקדם את האתר שלהם למיקום הראשון במילת מפתח כלשהי.
- קניית קישורים – מרכיב משמעותי בכל קידום אתרים, היום כמו לפני 20 שנה, הוא קישורים טובים שמובילים לדף שאתם מקדמים. הקישורים הללו צריכים להיות כתובים נכון ועם מילות מפתח מתאימות למטרות הקידום כמובן. אפשר היום לקנות קישורים מספקים שונים שגם מפיצים אותם עבורכם ברשת האתרים שלהם ומקצרים לכם את זמן העבודה משמעותית.
- כלי ניהול קישורים – אם יש כבר עשרות או מאות קישורים אז כדאי מאוד לעקוב אחריהם ולדעת אם הם שונו או הוסרו על ידי מישהו שקניתם ממנו קישור, החלפתם אתו קישור או אפילו ממקום שאתם העליתם אליו קישור כלשהו וכעת הוא לא מופיע עוד. הכלי הזה חשוב ויעלי מאוד כדי לשמור על מערך הקישורים שלכם.
- כלי AI לכתיבת תוכן – תוכן הוא המלך עבור גוגל והיום אפשר לכתוב מהר ובזול באמצעות תוכנות AI מתקדמות שיודעות לכתוב על כל נושא שתבקשו מהן. יש לקחת בחשבון שעדיין אין מדובר בתוכנות מושלמות ויש לעבור על התכנים הללו ולערוך אותם בצורה טובה יותר לפני שעושים בהם שימוש.
למידה של הכלים הללו ושתלום עבור חלק מהם יכול לאפשר לכל אחד לנהל קידום אתר לבד ולחסוך בהוצאות על חבורת קידום אתרים מקצועיות.
המאמר נכתב בשיתוף עם SEO Toolbar – ארגז כלים לקידום אורגני אשר מכיל 100+ כלים מומלצים לקידום אתרים, פרסום ושיווק באינטרנט.